Žiemą miškas užsikloja puriais sniego patalais ir užmiega. Miškas ne vien medžiai, jame – paukštelių ir žvėrelių namai, be jų miškas būtų nykus ir tuščias. Tarp sustingusių medžių verda žvėrelių ir paukštelių gyvenimas.

“Viščiukų” grupės vaikai su mokytojomis išsiruošė į mišką pamatyti, susipažinti su ten gyvenančiais paukščiais ir paklausyti jų balsų. Ugdytiniai turėjo galimybę stebėti paukštelius natūralioje gamtoje, sužinojo kuo minta paukšteliai žiemą. Apžiūrėjo miške augančias smilgas, tyrinėjo kankorėžius, atrado pasislėpusias sėklytes. Žiema, sunkus metas paukšteliams, todėl nusprendėme mokyklos - darželio kieme, įrengti lesyklą, kad joje visada paukšteliai surastų lesalo.

Parengė ikimokyklinio ugdymo vyr. mokytoja Aušra Paškevičienė

 

Priešmokyklinukai „Spindulėliai“ visą savaitę vykdė projektinę veiklą „Raktų istorijos“. Projektinės veiklos metu, vaikai susipažino su raktų įvairove. Atsinešę raktus, vaikai juos pristatė draugams, pasakojo ką galima atrakinti raktu. Vaikai apžiūrėjo 120 metų senumo raktą, kuriuo dar ir dabar rakinamos ūkinio pastato durys, seifo- kur laikomi pinigai, paslapčių dėžutės, durų ir kitus raktus. Raktų formas, dydį tyrinėjo su didinamaisiais stiklais, ieškojo panašumų ir skirtumų, skaičiavo raktų išpjovas. Žaisdami mėgino raktus pritaikyti spynų atrakinimui, tyrinėjo spynas pagal užrakinimo ir atrakinimo būdą, dydį. Lipdė, piešė įvairių formų raktus, darė raktų atspaudus molyje. Kurdami „Abėcėlės raktą“, mokėsi atrakinti raidžių ir žodžių karalystę, suprasti raidžių žemėlapius, spręsti kryžiažodžius. Čia reikėjo susikaupimo, loginio mąstymo, ištvermės.

„Draugystės raktas“- mokė vaikus draugystės žaidimų, dalintis mintimis apie draugystę, pasakyti draugui komplimentą, suvaidinti situacijas.

Kaip atrakinti muzikos raštą? Čia mums padėjo muzikos mokytoja Audronė, kuri pristatė – smuiko raktą, kuriuo galima atrakinti natas, muziką. Naudodami įvairias priemones kūrėme muzikos simbolius – penklinę, smuiko raktą. Penklinę dėliojome iš lazdelių, natas iš kaštonų ir kankorėžių, smuiko raktą - iš konstruktorių, šlepečių (vaikai suskaičiavo – reikėjo net 30 šlepečių), lankstė iš vielučių. Lauke, ledo muzikiniu raktu, atrakinome muziką linksmai grodami ledo burbulais ir lazdelėmis.

Kūrybiškai ir išradingai, drąsiai eksperimentuodami, naudodami įvairias technikas, STEAM metodikos elementus, įgyvendinome projektinės veiklos idėją, kurios metu vaikai pademonstravo sumanumą, išradingumą, mokėjimą džiaugtis mažomis pergalėmis.

Parengė priešmokyklinio ugdymo mokytoja metodininkė Violeta Pečentauskienė

 

 

1991m.sausio 13d. Sovietų armija pradėjo karinius veiksmus. Ir vėl suskambo žodis GINTI.

GINTI savo žemę, GINTI namus, GINTI kalbą, GINTI šeimą, GINTI juoką ir GINTI mūsų ateitį.

Sausio 13d. – Laisvės gynėjų diena. Keturiolika žmonių, turėjusių savo vardus ir pavardes, savo asmenybes, visam laikui mūsų tautoje išliks –žinomi kaip GYNĖJAI. Gyvybės ugnį Lietuvos aukurui tą naktį paaukojo 14 taikių mūsų tautiečių. Dabar mums lieka tik neužmiršti ir vertinti kiekvieną įkvėpimą. Dideli dalykai įvyko vienybėje, žengiant bendro tikslo, kuris turėjo LAISVĖS vardą link. Istorinę dieną atgimsta neužmirštuolių žiedai ir mokykloje- vaikų darželyje „Eglutė“. Piešiniuose, nuotraukose, žodžiuose auga ir stiprėja VIENYBĖ bei DĖKINGUMAS.

Socialinė pedagogė Žydrė Čiplienė

  

 

Kalėdos – tai stebuklų metas, o pasakose stebuklų nestinga. Kad Šv. Kalėdų būtų laukti smagiau, „Viščiukų“ ir „Bitučių“ grupių vaikai, tėveliai, mokytojos, mokytojų padėjėjos nusprendė – Kalėdų lauksime su pasakomis.

Pirmas darbas buvo pasipuošti grupę, kuri pamažu pavirto į mažą tviskančią, stebuklingą pasaką. Vaikai sužinojo, kad pasakos gyvena knygose, kurias reikia saugoti ir prižiūrėti. Šio projekto metu vaikai klausė jiems sekamų, vaidinamų pasakų. Patys bandė kurti ir vaidinti jiems paruoštose erdvėse. Pasakos sekamos remiantis STEAM ugdymu, įtraukė vaikus, mokė bendradarbiauti, suteikė daugiau žinių, pasitikėjimo, skatino vaikų kūrybiškumą, smalsumą. Viso projekto metu prieš pietų poilsį vaikai klausė jiems labiausiai patinkančių pasakų. Gerų emocijų ir naujų įspūdžių vaikai patyrė išvykoje į kraštotyros muziejų, kur dalyvavo edukacijoje „Žiemos pasaka ir Kalėdų šviesa“. Stebėdami mokytojų vaidinamą šešėlių teatrą - pasaką „Trys paršiukai“, grupėje sulaukėme svečių – tai „Drugelių“ grupės vaikai ir mokytojos. Kartu stebėta pasaka vaikus mokė bendradarbiauti ir kartu smagiai leisti laiką. Vaikams buvo suteikta galimybė stebėti popierinių lėlių vaidinamą pasaką „Raudonkepuraitė“, susipažinti su megztomis lėlėmis ir stebėti pasaką „Mergaitė ir meškučiai“. Pasakoje „Nykštukai ieško Kalėdų“ vaikai ir mokytojos pavirto nykštukais ir iškeliavo ieškoti Kalėdų. Muzikos mokytoja pakvietė į muzikinę pasaką, čia visi galėjo pabūti pasakų veikėjais, pajudėti pagal muziką, pagroti įvairiais instrumentais. Klausant pasakos „Pagrandukas“ vaikus netikėtai aplankė pats pagrandukas ir pakvietė kartu pažaisti. Išvykoje į Utenio aikštę vaikai turėjo galimybę pasidžiaugti Kalėdine eglute, kuri užbūrė savo grožiu ir didingumu. Pati įspūdingiausia diena buvo šiltas ir jaukus susitikimas su Kalėdų Seneliu „Šviesu“ studijoje. Vaikai kartu su tėveliais, mokytojomis, padėjėjomis patyrė daug gerų emocijų, o svarbiausia susitiko su Kalėdų Seneliu, kuris nepaliko nei vieno be dovanos.

Pasakų projektas leido vaikams patirti kūrybinį džiaugsmą, smagių akimirkų, laisviau reikšti emocijas, pamilti knygas ir jose gyvenančias pasakas.

 

Parengė ikimokyklinio ugdymo vyr. mokytoja Aušra Paškevičienė, mokytoja Alma Vanagienė, mokytoja Lina Guobienė

     Artėjant gražiausioms metu šventėms, „Spindulėlius“ į studiją „Šviesu“ pakvietė Elijos mamytė Eglė. Tarsi maži nykštukai, baltais sniego takais, priešmokyklinukai išskubėjo į susitikimą. Studijoje vaikų laukė daug staigmenų. Vaikai sužinojo ką reiškia žodis adventas, adventinio vainiko reikšmę, susipažino su advento laikotarpio papročiais, tradicijomis. Išsirinko ir   papuošė kalėdinį žaisliuką, linksmai leido laiką žaisdami. Mama Eglutė pavaišino visus kalėdine arbata ir imbieriniais sausainiais, kuriuos gal... iškepė Nykštukai. Sušildyti gerumu, apdovanoti gražiomis akimirkomis, atsisveikinome su Elijos mama Eglute iki naujų susitikimų. Nešini po šviesos, šilumos ir gerumo dovanėle, grįžome į klasę ir tikėjome paprastais stebuklais, kurie įvyksta savaime.

Priešmokyklinio ugdymo mokytoja Violeta Pečentauskienė

    „Viščiukų“ ir „Bitučių“ grupių vaikai susipažino su naminiais paukščiais. Tyrinėjo kiaušinius, pusryčiams buvo pateikti kiaušiniai, kuriuos vaikai turėjo nusilupti patys, taip tobulinome smulkiosios motorikos įgūdžius. Tyrinėjome, kuo skiriasi virtas ir nevirtas kiaušinis. Plakatuose, knygose suradome ir susipažinome, kaip atrodo gaidys, višta, viščiukas, antis, ančiukas. Sužinojome, kad antis ir ančiukai mėgsta plaukioti, o viščiukai ir vištos maudosi smėlyje. Klausėme pasakų, skaičiavome, žaidėme įvairius žaidimus. Išvyka į vištyčių ūkį vaikams buvo ypatinga. Čia vaikai susipažino su gaidžiu Steponu ir jo vištelėmis iš arti. Višteles vaikai galėjo paglostyti, pajausti plunksnelių švelnumą. Turėjo galimybę jas palesinti, taip sužinojo kuo maitinasi. Vaikai pamatė kokiuose lizdeliuose vištos deda kiaušinius, kuriuos jie surinko ir suskaičiavo. Sužinojo, kad vištų namelis vadinasi – vištidė, kad vištos turi savo smėlio dėžę, kurioje maudosi ir žaidžia, kaip vaikai. Ši tema vaikams paliko ypatingą įspūdį, daug gerų emocijų ir suteikė daug naujų žinių.

Parengė ikimokyklinio ugdymo vyr. mokytoja Aušra Paškevičienė ir mokytoja Lina Guobienė

     Kodėl jau tamsu...? Kodėl saulė nebešviečia...? Ar reikia bijoti tamsos? Į šiuos ir dar daug kitų klausimų „Smalsiukai“ visą savaitę ieškojo atsakymų.

     Tyrinėdami gaublį sužinojo, kad žemė sukasi aplink savo ašį, kodėl dieną keičia naktis, samprotavo, kas būtų jei žemė pradėtų suktis dideliu greičiu, kas nutiktų, jei visą parą būtų tamsu. Išmoko pavadinti paros dalis. Pasakojo ką žmonės veikia visą parą. Saulėlydis ir saulėtekis vaikams buvo nauji žodžiai. Ema, atėjusi ryte į grupę, dažnai pasako, kad vakare matė saulėlydį.

     Aptarėme ir išsiaiškinome kaip galima pasišviesti tamsoje, kokie prietaisai šviečia. Vaikai prisiminė saugaus elgesio su ugnimi taisykles. Žaidimai tamsoje su žibintuvėliais vaikus labai įtraukė ir skatino kurti, fantazuoti. Šviesdami į ,,pasislėpusių paveikslėlių“ korteles galėjo juos pamatyti ir pavadinti. Žaisdami ir tyrinėdami, ant sienos atrado šešėlius. Lankstydami pirštukus bandė sukurti kiškį ir vilką, krokodilą ir mešką. O šešėlių teatro lėlės prakalbino net pačius nedrąsiausius.

     Žaidimo ,,Kur pasislėpė šviesa?“ metu įtvirtino sąvokas ,,aukštai“, ,,žemai“, „kairė“, „dešinė“, „ant“, „po“, „tarp“. Su žibintuvėliais piešė raides, skaičius, formas.

    Pasakos skaitomos tamsoje, prie žibinto šviesos tampa dar įdomenės ir paslaptingesnės. O pokalbiai tamsoje - atviri ir nuoširdūs. Vaikai drąsiai pasakojo apie savo baimes, aiškinosi kaip tas baimes nugalėti. Suprato, jog dažniausiai bijo to, ko nežino.

    Tolerancijos dienai gaminome žibintus. Jų magiška šviesa tamsoje vaikus užbūrė. Diskutavome ir apie toleranciją, pakantumą kitaip atrodančiam ar kitaip matančiam pasaulį. Skambant Vivaldžio muzikai darželio kieme surengėme šviesų šou. Šviesų šokis papuošė darželio pastato sieną. Vaikų akys švytėjo iš nuostabos ir laimės. Nesinorėjo eiti namo.

    Tą vakarą prisiminiau mažojo princo žodžius - „Matyti galima tik širdimi. Tai kas svarbiausia, nematoma akimis“ ( Antuanas de Sent Egziuperi).

       Parengė ikimokyklinio ugdymo mokytoja metodininkė Rita Katinienė

     „Svirpliukų“ grupės projektas „Ką pasakoja akmenys?“ finišavo įdomia bendra pažintine veikla kartu su „Spindulėlių“ priešmokyklinės grupės ugdytiniais.

    Lapkričio 21 dieną, 9.30 val. iš mokyklos - vaikų darželio „Eglutė“ ir „Saulės“ gimnazijos kiemų išskubėjo vaikai su tikslu pagal mokytojų parengtas nuorodas surasti paminklinius akmenis bei akmens skulptūras, jas apžiūrėti, aptarti, fotografuoti ir susitikti Utenos miesto sode. Ši veikla mokė orientuotis gimtojo miesto aplinkoje, vaikai sužinojo gatvių pavadinimus, praplėtė žodyną naujais žodžiais. Susitikę pristatė matytas skulptūras, dalinosi įspūdžiais, džiaugėsi nauja patirtimi, maloniai bendravo, vaišinosi šilta arbata ir „Saulės“ gimnazijos valgykloje pagamintais skanėstais.

    Įsitikinome, kad bendradarbiavimas ir draugystė padeda siekti išsikeltų tikslų, praplečia akiratį, moko bendrauti, suteikia gerų emocijų.

Parengė ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo vyresnioji mokytoja Rasa Bakšienė ir priešmokyklinio ugdymo mokytoja metodininkė Violeta Pečentauskienė

      Priešmokyklinukai „Spindulėliai savaitės temą „Visatos paslaptys“ pradėjo edukacine išvyka į Molėtų etnokosmologijos muziejų. Ekspozicijos salėse vaikai susipažino su kosminiu pasauliu, spalvotosiomis planetomis, žvaigždžių, ūkų, spiečių, galaktikų vaizdais. Kiekvienoje patalpoje laukė vis nauji potyriai ir atradimai. Apžiūrėję ekspozicijas, pakilome į 30m. aukštyje esančią apžvalgos aikštelę, iš kurios atsivėrė nuostabus vaizdas. Vaikai susidomėję stabtelėjo prie   Lietuvos vėliavos rekordininkės, kuri tris dienas pabuvojo kosmose ir iš ten sugrįžo.

     Lauke pasivaikščiojome po kalendorinį akmenų ratą. Pilni įspūdžių ir gerų emocijų grįžome į mokyklą, kur savo įspūdžius vaikai išreiškė linksmai pasakodami, piešdami, konstruodami raketas, kosminius laivus.

Priešmokyklinio ugdymo mokytojos metodininkės Violeta Pečentauskienė, Audronė Nikštuvienė

 Copyright © 2024 www.eglute.utena.lm.lt  Rights Reserved.