„Svirpliukų“ grupės ugdytiniai kartu su mokytojomis lankėsi Utenos A. ir M. Miškinių viešosios bibliotekos vaikų skyriuje. Ten jų laukė smagi edukacija apie tamsą, jos spalvas bei kvapus. Pirmiausia vaikai bandė pažinti ir pavadinti įvairius daiktus užrištomis akimis pasikliaudami tik savo lytėjimu, o tada pakilo į vaikų pasakų ložę, kur jų laukė netikėta staigmena ir nauja patirtis Linos Žutautės knygos „Kakė Makė ir didelė tamsa“ klausymas visiškoje tamsoje. Vaikai susėdo ir virš jų ramiai ir lengvai nusileido tamsa – lengvas juodas audinys, kuris nuteikė jaukiam ir ramiam kūrinėlio klausymuisi. Išklausius istorijos apie tamsą, vaikai aptarė tamsos spalvas, atsakė į visus bibliotekos darbuotojų klausimus, linksmai diskutavo ir bendravo. Dar įdomiau buvo pajusti tamsos spalvų kvapus, kurie skleidė vanilės, žolelių ir dar kitus nenusakomus kvapus. Toliau laukė dar viena veikla: visus patirtus įspūdžius vaikai perkėlė ant popieriaus lapų, naudodami įvairias piešimo priemones.

Kadangi mažieji svirpliukai labai mėgsta klausytis mokytojų skaitomų knygelių prieš miegą, išsirinko keletą mėgstamo autoriaus K. Kasparavičiaus knygelių, mokėsi naudotis skaitytojo bilietu, mandagiai bendravo su bibliotekos darbuotojomis.

Smagu lankytis bibliotekoje, įgyti naujų patirčių, įdomiai ir turiningai leisti laiką.

         Parengė ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo vyresnioji mokytoja Rasa Bakšienė 

     Artėjant Kaziuko mugei, „Svirpliukų“ grupės ugdytiniai panoro susipažinti su keramiko amatu, todėl nusprendė apsilankyti Giedriaus Mazūro keramikos studijoje. Ten vaikai susipažino su keramikos menu, susikūrė puodelį, patys glazūra jį dekoravo, sužinojo, kad yra ypatingas keramikos degimo būdas – rakas. Stebėjo puodelių, kaitinamų iki 1000 laipsnių, degimo procesą. Kol buvo degami molio gaminiai, Giedrius pasiūlė pasivaikščioti po savo sukurtą keramikos ir metalo skulptūrų parką, interaktyvias instaliacijas. Pasivaikščiojimo metu kartu su vaikais bėgiojo šeimininko šuo Meilė, kurį norėjo pavedžioti visi svirpliukai. O tada vaikai stebėjo išdegtų puodelių išėmimo iš degimo krosnies, sudėjimo į pjuvenas bei vėsinimo procesą ir pamatė neatpažįstamai pasikeitusius keramikinius puodelius. Kūrėjai džiaugėsi darbo rezultatu, praplėtė žodyną naujais žodžiais ( glazūra, suodžiai, degimo krosnis, degimo technika ir kt.) ir su daina grįžo į mokyklą – vaikų darželį.

       Dėkojame Giedriui už puikią edukaciją ir malonų bendravimą, tėveliams už suteiktą galimybę pažinti bei kurti ir direktorei Linai už transporto paslaugas. Smagu pažinti gimtąjį kraštą ir jo kūrėjus.

     Parengė ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo vyresnioji mokytoja Rasa Bakšienė  

        Atėjus žiemai gamta mums pateikia nepakartojamo grožio vaizdų, ragina kaskart išbandyti, atrasti, pažinti, džiaugtis. Šis metų laikas mums visiems dovanoja nuostabų gamtos reiškinį - sniegą ir ledą. Žiemos pramogos, tyrinėjimai tiek patalpose, tiek gamtoje, stebėjimai, eksperimentai vaikams suteikia galimybę geriau pažinti gamtą. Todėl šio projekto metu mes vykdėme daug STEAM veiklų. Skatinome mažųjų tyrinėtojų smalsumą, pažinimo ir atradimo džiaugsmą. Projekto tikslas buvo supažindinti vaikus su žiemos reiškiniais per STEAM veiklas. Sniego ir ledo tyrinėtojais nusprendėme pabūti net tris savaites.

     Žaidimai su sniegu. Veiklų metu vaikai piešė įvairiomis spalvomis ant parnešto iš lauko sniego, stebėjo, kaip sniegas tirpsta ir į ką jis pavirsta. Taip pat išbandėme sniego dažymą krepiniu popieriumi. Vaikai plėšė krepinį popierių mažais gabaliukais, dėjo į sniegą ir stebėjo kaip sniegas nusidažo įvairiomis spalvomis.

     Kadangi mažuosius projekto metu truputį gąsdino šaltukas, tai sniego senius nutarėme statyti grupėje. Vaikai, pasitelkę vaizduotę ir kūrybiškumą, statė sniego senius ir sniego pilis iš įvairaus dydžio baltų kartoninių dėžių. Statydami išbandė ir inžinierinius gebėjimus – reikėjo pastatyti taip, kad tvirtovė neišgriūtų. Na o mažiesiems daugiausiai džiaugsmo teikė statinių griovimas…

      Žaidimai su ledu. Projekto metu susipažinome su ledu, jo savybėmis. Vaikai palietę ledą juto, kad ledas yra šaltas, kietas. Jį spalvino įvairiomis spalvomis. Užšaldėme lede įvairius žaisliukus. Vaikai stebėjo, kaip po truputį ledas tirpsta ir jų mylimi žaisliukai ,,išsilaisvina’’ iš ledo gniaužtų.

      Didelio susidomėjimo sulaukė ,,ugnikalnio išsiveržimas’’, stebėjo, kaip maišant sodą su actu įvyksta cheminė reakcija ir ima veržtis skystis ir pūstis burbulai. Meninės veiklos metu vaikai išbandė piešimą ant aliuminio folijos, spalvino snaiges iš druskos, žaidė su manų kruopomis, darė darbelius ,,apsnigti medžiai’’, piešdami klausėsi pūgos garsų. Veiklos lauke metu sutikome pingvinų šeimynėlę. Bet jie neturėjo namų… Tad nieko nelaukę pasiėmėme kastuvus ir pastatėme pingvinams namelius.

      Į projektą įtraukėme ir tėvelius. Namuose visi kartu džiaugėsi žiemos teikiamais malonumais, fiksavo visa tai nuotraukose. Darželio galerijoje padarėme parodą ir visi kartu pasidžiaugėme.

      Žiema jau eina į pabaigą. Belieka stebėti, kaip po truputį tirpsta sniegas lauke ir laukti ateinančio pavasario.

                                                Parengė ikimokyklinio ugdymo mokytoja Nida Jankauskienė

Žiemą miškas užsikloja puriais sniego patalais ir užmiega. Miškas ne vien medžiai, jame – paukštelių ir žvėrelių namai, be jų miškas būtų nykus ir tuščias. Tarp sustingusių medžių verda žvėrelių ir paukštelių gyvenimas.

“Viščiukų” grupės vaikai su mokytojomis išsiruošė į mišką pamatyti, susipažinti su ten gyvenančiais paukščiais ir paklausyti jų balsų. Ugdytiniai turėjo galimybę stebėti paukštelius natūralioje gamtoje, sužinojo kuo minta paukšteliai žiemą. Apžiūrėjo miške augančias smilgas, tyrinėjo kankorėžius, atrado pasislėpusias sėklytes. Žiema, sunkus metas paukšteliams, todėl nusprendėme mokyklos - darželio kieme, įrengti lesyklą, kad joje visada paukšteliai surastų lesalo.

Parengė ikimokyklinio ugdymo vyr. mokytoja Aušra Paškevičienė

 

Priešmokyklinukai „Spindulėliai“ visą savaitę vykdė projektinę veiklą „Raktų istorijos“. Projektinės veiklos metu, vaikai susipažino su raktų įvairove. Atsinešę raktus, vaikai juos pristatė draugams, pasakojo ką galima atrakinti raktu. Vaikai apžiūrėjo 120 metų senumo raktą, kuriuo dar ir dabar rakinamos ūkinio pastato durys, seifo- kur laikomi pinigai, paslapčių dėžutės, durų ir kitus raktus. Raktų formas, dydį tyrinėjo su didinamaisiais stiklais, ieškojo panašumų ir skirtumų, skaičiavo raktų išpjovas. Žaisdami mėgino raktus pritaikyti spynų atrakinimui, tyrinėjo spynas pagal užrakinimo ir atrakinimo būdą, dydį. Lipdė, piešė įvairių formų raktus, darė raktų atspaudus molyje. Kurdami „Abėcėlės raktą“, mokėsi atrakinti raidžių ir žodžių karalystę, suprasti raidžių žemėlapius, spręsti kryžiažodžius. Čia reikėjo susikaupimo, loginio mąstymo, ištvermės.

„Draugystės raktas“- mokė vaikus draugystės žaidimų, dalintis mintimis apie draugystę, pasakyti draugui komplimentą, suvaidinti situacijas.

Kaip atrakinti muzikos raštą? Čia mums padėjo muzikos mokytoja Audronė, kuri pristatė – smuiko raktą, kuriuo galima atrakinti natas, muziką. Naudodami įvairias priemones kūrėme muzikos simbolius – penklinę, smuiko raktą. Penklinę dėliojome iš lazdelių, natas iš kaštonų ir kankorėžių, smuiko raktą - iš konstruktorių, šlepečių (vaikai suskaičiavo – reikėjo net 30 šlepečių), lankstė iš vielučių. Lauke, ledo muzikiniu raktu, atrakinome muziką linksmai grodami ledo burbulais ir lazdelėmis.

Kūrybiškai ir išradingai, drąsiai eksperimentuodami, naudodami įvairias technikas, STEAM metodikos elementus, įgyvendinome projektinės veiklos idėją, kurios metu vaikai pademonstravo sumanumą, išradingumą, mokėjimą džiaugtis mažomis pergalėmis.

Parengė priešmokyklinio ugdymo mokytoja metodininkė Violeta Pečentauskienė

 

 

1991m.sausio 13d. Sovietų armija pradėjo karinius veiksmus. Ir vėl suskambo žodis GINTI.

GINTI savo žemę, GINTI namus, GINTI kalbą, GINTI šeimą, GINTI juoką ir GINTI mūsų ateitį.

Sausio 13d. – Laisvės gynėjų diena. Keturiolika žmonių, turėjusių savo vardus ir pavardes, savo asmenybes, visam laikui mūsų tautoje išliks –žinomi kaip GYNĖJAI. Gyvybės ugnį Lietuvos aukurui tą naktį paaukojo 14 taikių mūsų tautiečių. Dabar mums lieka tik neužmiršti ir vertinti kiekvieną įkvėpimą. Dideli dalykai įvyko vienybėje, žengiant bendro tikslo, kuris turėjo LAISVĖS vardą link. Istorinę dieną atgimsta neužmirštuolių žiedai ir mokykloje- vaikų darželyje „Eglutė“. Piešiniuose, nuotraukose, žodžiuose auga ir stiprėja VIENYBĖ bei DĖKINGUMAS.

Socialinė pedagogė Žydrė Čiplienė

  

 

Kalėdos – tai stebuklų metas, o pasakose stebuklų nestinga. Kad Šv. Kalėdų būtų laukti smagiau, „Viščiukų“ ir „Bitučių“ grupių vaikai, tėveliai, mokytojos, mokytojų padėjėjos nusprendė – Kalėdų lauksime su pasakomis.

Pirmas darbas buvo pasipuošti grupę, kuri pamažu pavirto į mažą tviskančią, stebuklingą pasaką. Vaikai sužinojo, kad pasakos gyvena knygose, kurias reikia saugoti ir prižiūrėti. Šio projekto metu vaikai klausė jiems sekamų, vaidinamų pasakų. Patys bandė kurti ir vaidinti jiems paruoštose erdvėse. Pasakos sekamos remiantis STEAM ugdymu, įtraukė vaikus, mokė bendradarbiauti, suteikė daugiau žinių, pasitikėjimo, skatino vaikų kūrybiškumą, smalsumą. Viso projekto metu prieš pietų poilsį vaikai klausė jiems labiausiai patinkančių pasakų. Gerų emocijų ir naujų įspūdžių vaikai patyrė išvykoje į kraštotyros muziejų, kur dalyvavo edukacijoje „Žiemos pasaka ir Kalėdų šviesa“. Stebėdami mokytojų vaidinamą šešėlių teatrą - pasaką „Trys paršiukai“, grupėje sulaukėme svečių – tai „Drugelių“ grupės vaikai ir mokytojos. Kartu stebėta pasaka vaikus mokė bendradarbiauti ir kartu smagiai leisti laiką. Vaikams buvo suteikta galimybė stebėti popierinių lėlių vaidinamą pasaką „Raudonkepuraitė“, susipažinti su megztomis lėlėmis ir stebėti pasaką „Mergaitė ir meškučiai“. Pasakoje „Nykštukai ieško Kalėdų“ vaikai ir mokytojos pavirto nykštukais ir iškeliavo ieškoti Kalėdų. Muzikos mokytoja pakvietė į muzikinę pasaką, čia visi galėjo pabūti pasakų veikėjais, pajudėti pagal muziką, pagroti įvairiais instrumentais. Klausant pasakos „Pagrandukas“ vaikus netikėtai aplankė pats pagrandukas ir pakvietė kartu pažaisti. Išvykoje į Utenio aikštę vaikai turėjo galimybę pasidžiaugti Kalėdine eglute, kuri užbūrė savo grožiu ir didingumu. Pati įspūdingiausia diena buvo šiltas ir jaukus susitikimas su Kalėdų Seneliu „Šviesu“ studijoje. Vaikai kartu su tėveliais, mokytojomis, padėjėjomis patyrė daug gerų emocijų, o svarbiausia susitiko su Kalėdų Seneliu, kuris nepaliko nei vieno be dovanos.

Pasakų projektas leido vaikams patirti kūrybinį džiaugsmą, smagių akimirkų, laisviau reikšti emocijas, pamilti knygas ir jose gyvenančias pasakas.

 

Parengė ikimokyklinio ugdymo vyr. mokytoja Aušra Paškevičienė, mokytoja Alma Vanagienė, mokytoja Lina Guobienė

     Artėjant gražiausioms metu šventėms, „Spindulėlius“ į studiją „Šviesu“ pakvietė Elijos mamytė Eglė. Tarsi maži nykštukai, baltais sniego takais, priešmokyklinukai išskubėjo į susitikimą. Studijoje vaikų laukė daug staigmenų. Vaikai sužinojo ką reiškia žodis adventas, adventinio vainiko reikšmę, susipažino su advento laikotarpio papročiais, tradicijomis. Išsirinko ir   papuošė kalėdinį žaisliuką, linksmai leido laiką žaisdami. Mama Eglutė pavaišino visus kalėdine arbata ir imbieriniais sausainiais, kuriuos gal... iškepė Nykštukai. Sušildyti gerumu, apdovanoti gražiomis akimirkomis, atsisveikinome su Elijos mama Eglute iki naujų susitikimų. Nešini po šviesos, šilumos ir gerumo dovanėle, grįžome į klasę ir tikėjome paprastais stebuklais, kurie įvyksta savaime.

Priešmokyklinio ugdymo mokytoja Violeta Pečentauskienė

 Copyright © 2024 www.eglute.utena.lm.lt  Rights Reserved.